Michaela R.

30.06.2022

Stejně nadaná jako skromná, obsáhla oba hlavní literární druhy - poezii i prózu. Vynikala zvláštním přístupem k životní realitě - nebála se pohledu drsně ironického, deziluzivního, ani něhy, kterou člověk v životě občas potká náhodou potká. Absolventkou se Michaela R. stala v roce 2022.

Milý, Šťastná

Povídka o nečekaném rozuzlení jednoho vztahu.

Je noc. Ležím na posteli a přemýšlím o všem, co jsem v životě udělal. Vybavovaly se mi všechny vzpomínky, dobré i špatné.

Její jméno, obličej, náš první polibek, první sex, první hádka, rána ode mě, brek, výčitky, rozchod, smutek, alkohol. Rádoby přátelé. Jejich nápady. Až později jsem zjistil, že to byly hodně špatné nápady. Ta noc. Osudná noc řekl bych, kdy se pokazil i ten poslední zbytek věcí, které byly v rámci možností v pořádku. Tříštění skla, houkání sirén, blikající světla. Promile v krvi. Želízka na rukách. Výslech. Přiznání. Soud. Čtyři roky nepodmíněně.

Viděl jsem ji tam. Viděl jsem ji tam sedět, i když tam neměla být. Viděl jsem to zklamání v jejích očích. Jak já ty oči miloval, a přesto jsem to celé pokazil. Od začátku do konce.

Na chodbě uslyším kroky. "Budíček", zazní poza dveří a kroky pokračují dál. Vstávám. Lano mám v ruce. Obálku pokládám na postel. Je nadepsaná jejím jménem.

Stojím u okna a sleduji muže kráčejícího po příjezdové cestě. Jakmile mi zmizí z dohledu, rozlehne se malým bytem drnčení zvonku. Pomalu se došourám ke dveřím. Je to už měsíc, co jsem ho viděla naposledy.

Otevírám muži, kterého jsem měla možnost zahlédnout u soudu. Chvíli na mě zírá a pak spustí:

"Dobrý den, vy jste slečna Šťastná, že? Mám pro vás dopis od pana Milého." Od něj.

Cítím, jak se prázdnota pomalu rozlévá po celém mém těla, ale dopis od něj přebírám. Dokonce se zmůžu na chabé děkuji. Muž se nadechuje, aby pokračoval, ale dveře už byly zavřené. Myslela jsem, že jsem to překonala, že jsem HO překonala, ale moje horké slzy mě utvrzují v opaku. Nikdy to nezvládnu.

Koukám na dopis a v duchu se ptám, proč mi ho nechal přinést. Celý den kolem něj chodím sbíraje odvahu k otevření nebo ke spálení.

I když se stmívá, uvařím si kávu a usednu k dopisu. Jeho dopisu. Teď nebo nikdy.


Omlouvám se.

Omlouvám se ti za každou špatnou věc, kterou jsem ti provedl. Za každou ránu, cos ode mě dostala. Za každou urážku vmetenou do tvé nádherné tváře. Nebyl jsem na tebe milý. Ale ty ses tak snažila a dělala mě šťastným. I když jsem to nedával tak často najevo. Mám pocit, že s tebou měl můj život alespoň nějaký smysl.

U soudu jsi vypadal tak krásně, a přesto tak zklamaně. Nechci ten výraz už nikdy vidět. A vím, že až mě jednou pustí na svobodu a náhodou tě někde potkám, tak se to stane. Podíváš se na mě se stejně zklamaným výrazem ve tvých krásných zelených očích. Jen ta představa je nesnesitelná. Pokud bych to neudělal teď, udělám to potom. Vím to.

Nechci, aby ses zbytečně trápila. Najdi si někoho, kdo ti dá víc než já. Víc lásky, péče, štěstí. Někoho, kdo na tebe bude milý a nedovolí si na tebe vztáhnout ruku. Někoho, kdo nebude já. Prostě na mě zapomeň. Prosím.

Miloval jsem tě a navždy budu.

Tvůj nemilý Milý

Smrt mladé ženy v jejím pražském bytě vyšetřuje policie.

Včera v podvečerních hodinách bylo nalezeno tělo mladé ženy v jejím bytě v Praze. Její tělo nalezli její přátelé, kterým se již nějakou dobu neozývala. Žena ležela ve vaně bez známek života. Policie nevylučuje, že se jednalo o sebevraždu. V ženině ruce našli policisté dopis, ale nebyl psaný její rukou. Podle nám dostupných informací, to byl dopis, který se našel u pana Milého, který spáchal sebevraždu před týdnem ve vězení, kde byl ve výkonu trestu.

Vytvořte si webové stránky zdarma!