Anna Zejbrlichová

01.01.2023

Členkou Akademie byla jen kratičce. Jako literární můžeme označit pouze jediný její text, který je však opravdu mistrovským dílem. Své členství aktivně neobnovila od roku 2023.

Tunguska 

Jedna z největších katastrof v dějinách lidstva, která se odehrála v roce 1908, z pohledu zcela neobvyklého. Kde se mísí utrpení osobní a vesmírné, kde krutost splývá v jednom chaosu s láskou.

Seděl jsem tehdy vysoko nad vším, viděl jsem celý svět, přesto jsem svůj zrak upíral do jediného bodu. Viděl jsem ji tam, svou oběť, svírala se v bolestech.

Rudá krev ji stékala po bělavém peří a těžce lapala po dechu, někdo ji musel napadnout už přede mnou. O to snažší se to zdálo – spáchat chladnokrevnou vraždu na svém vlastním druhu, ale když jsem ji tam tak viděl, připadal mi ten čin ještě ohavnější a zvrácenější. Ze zobáku se jí prodral slabounký hlásek: "Ušetři mě, prosím," zastánala, přestože byla odhodlána zemřít.

Její další nářky už odvál vítr, proto jsem se vzchopil a střemhlav se pustil k ní. Drápy mi pronikly do teplého masa, sotva slyšitelný hlas najednou nabral na síle. Křičela, křičela, když jsem ji zaživa páral. Nepřestávala, přestože už byla mrtvá. Drápy jsem zarazil ještě hlouběji a zobákem odtrhával kusy masa od bezvládného těla. Tolik jsem si přál, aby zemřela, ale ona pořád křičela, pořád jsem ji slyšel. Proč už nemohla být mrtva? Nechtěl jsem, aby trpěla, chtěl jsem to ukončit. Když jsem se na ni opět podíval, byla tam už jen znetvořená kostra. ….

Vytvořte si webové stránky zdarma!